شهر نایین-shahrenaein

شهر نایین-shahrenaein

معرفی آثار باستانی،مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر تاریخی نایین
شهر نایین-shahrenaein

شهر نایین-shahrenaein

معرفی آثار باستانی،مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر تاریخی نایین

شهید دکتر شمس الدین حسینی نایینی

 

شهیددکترشمس الدین حسینی نایینی درسال 1312 درسلطان نصیر نایین دریک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

دکتر شمس الدین حسینی نایینیوی درسن 4سالگی ازداشتن پدرمحروم گردید ونزد مادربزرگش پرورش یافت.ازکودکی طعم رنج راچشید ودرمیان مردم محروم زیست وازنزدیک با درد های مردم ستمدیده ومستضعف آشنا بود . وی مدتی ازدوران تحصیل را دراصفهان بود وسپس درمدرسه صدر به کسب معارف اسلامی پرداخت .ادبیات را نزد حاج احمد آقا یکی از فضلای حوزه آموخت ودر محضر درس مرحوم حاج سید محمد حسین عالم نجف آبادی وآیت ا... زنجانی حاضرمی شد.

شهید دکتر حسینی درس تفسیر ونهج البلاغه را ازمحضر زاهد بزرگ حاج میرزاعلی شیرازی آموخت وپس از پایان دوره مقدمات وسطوح برای تکمیل معلومات ابتدا به قم وسپس به تهران رفت وازمحضر آیات عظام طالقانی ،حائری ،شهید مطهری وراشد کسب تجربه کرد.وموفق به اخذ درجه لیسانس از دانشگاه الهیات ومعارف اسلامی شد .

وی سپس درهمان دانشگاه فوق لیسانس گرفت وپایان نامه تحصیلی خود را تحت عنوان جهاد در راه اسلام نگاشت وبرای تکمیل معلومات خود بار سفر بست ودرکشور هندوستان دردانشگاه اسلامی علیگره که از بزرگترین دانشگاه های جهان اسلام است تحت نظر فیلسوف محقق استاد کلب عا بد رساله دکترای خودش را تحت عنوان فلسفه دعا و مقایسه دعای اسلام با سایر ادیان نگاشت.

شهید حسینی درهمان هنگام که مشغول تحقیق بود به تدریس می پرداخت و مدتها در دبیرستانهای مختلف تعلیمات دینی و علوم اجتماعی تدریس می کرد وی دردبیرستان قدس درکنار شهید رجایی واستاد جلال الدین فارسی به فعالیت می پرداخت واین همکاری برای چند سال در دبیرستان میرداماد ادامه یافت ازجمله فعالیت های اجتماعی شهید، می توان به همکاری وی با مؤسسه فرهنگی رفاه وهمکاری وهمفکری با شهید مظلوم دکتر بهشتی ودکتر باهنر در سازمان تحقیقات وبرنامه ریزی وزارت آموزش وپرورش اشاره کرد. شهید حسینی مدتی نیز به تدریس علوم اسلامی در سطح دانشگاه پرداخت.

ازدیگر فعالیت های اجتماعی این شهید تشکیل جلسات مذهبی بود که به مدت 8 سال در یکی از این جلسات ، تفسیر قرآن را به عهده داشت .شهید حسینی در طول این سالها با مؤسسه خیریه ولی عصر ، که سرپرستی خانواده های محروم و مستضعف را بر عهده داشت و همچنین صندوق ذخیره جاوید که از نهادهای انقلابی و اسلامی بود از نزدیک همکاری می نمود . پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ، شهید حسینی به عنوان کارشناس ، مسؤول امور دینی و امور تربیتی با اداره کل امور تربیتی وزارت آ؛موزش و پرورش کشور همکاری کرد و پس از آن از طرف حذب جمهوری اسلامی برای نمایندگی اولین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان نایین کاندید و انتخاب شد .

وی همواره از مجلس به عنوان سنگری برای دفاع از اسلام و خط امام (ره)و ولایت فقیه یاد می کرد و تمامی کوشش خود را در این راه مبذول می نمود .

شهید حسینی شهادت را به عنوان گرانبها ترین پشتوانه انقلاب اسلامی می دانست و از صمیم قلب آرزوی شهادت می کرد و این آرزو را بارها به زبان می آورد و از دوستان می خواست به عنوان دعای خیر که برایش آرزوی شهادت کنند .

به مصداق آیه شریفه ادعونی استجب لکم خداوند دعایش را چه نیکو استجابت کرد و او را به همراهی دیگر همرزمانش به جوار رحمت خویش خواند . پارسایی ،بی اعتنایی به ظواهر مادی ، زندگی بسیار ساده ،زبان شیرین و مطایبه آمیز همگی از این شهید مصاحبی مغتنم برای آشنایان ساخته بود .


نظرات 2 + ارسال نظر
غلامرضا نصراللهی چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 08:42 ب.ظ

وبلاگ بسیار خوبی دارید و تلاش شما واقعا برای معرفی تاریخ و فرهنگ و مشاهیر نائین ارزنده است. فقط ای کاش نام منابع مورد استفاده خود را هم می نوشتید. لطفا از وبلاگ ما گردباد شور جنون دیدن کنید.

غلامرضا نصراللهی چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 08:40 ب.ظ http://www.gerdbad91.blogfa.com/

سلام اخیرا با دو تن از دوستان علاقمند به تاریخ دیداری از نائین داشتیم و از این همه بی توجهی به آثار تاریخی متاسف شدیم. در بازار قدیم نائین بسیاری از خانه های تاریخی با معماری کهن تخریب شده و یا در آستانه نابودی شده بود. قلعه کهن محمدیه هم به حال خودش رها شده بود تا کم کم نابود شود. البته سازمان میراث برای احیاو حفظ بافت تاریخی زحمات زیادی را متحمل شده اما ظاهرا زور شهرداری نائین و برخی سودجویان بسیار بیشتر است. مطمئن هستم سال های بعد حسرت از دست دادن آثار ارزشمند معماری نائین را خواهیم خورد. و فعلا که مسئولین خواب تشریف دارند!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد